11 October, 2011

Memaafkan Dan diMaafkan

Salam semua....
pe kabar semua erkkk...???
pe nak cite erk kat entry kali nie....
emmm...pikir jap.....
Bila dipikirkan kembali..aku nie bnyk gat wat salah kat org keliling aku..
Mungkin adakala aku ingin bergurau tapii.....
 Terlebih gurauan nye...
Sampai aku sendiri rase aku da wat bnyk salah gan org..
aku dah cuba sedaya upaya tok memohon Maaf..
andai diri ini tersalah, tersilap, terlebih sana terlebih sini...
Dengan ini EMPUNYA belog Mohon Ampun MAAF dgn niat IKHLAS..
Ye lah Kita x tahu bila ajal akan memnjemput kita...
entah esok atau lusa atau bila-bila yang kite x tahu..:)


 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


PuisI Khas buat Teman-Teman, Sahabat-Sahabat, Dan Kenalan........
Terutama kpd : ATIQAH, EIKA, FARAH, SURIA, INA, AYU, MAS, ZAZA, NOR, 
Dan YAnG LAIN-LaIN.


-KEMAAFAN-

Ingin sekali
ku mohon satu kemaafan
membasuhi amarah
mendinginkan api kebencianmu.

Ingin ku mohon kemaafan
di dalam keresahanmu
yang dibaluti kesilapanku.

Ingin sekali di sisimu
ku mohon ribuan kemaafan
dengan kucupan kasih di pipimu.

 

 -KESETIAAN YANG BERPALING-

Satu ketika
kupilih untuk menggenggam setia
kerana kukira
setia itu menghadiahkan bahagia. 

Lalu aku tetap kekal di situ
menghulur seluruh jiwa
menelan segala perit dan nanah
yang lukanya berbekas di hati
dalam pedih yang tak terpandang mata.


Rupanya
tidak semua manis itu
akan bersambut madu
kerana pandangan yang berbeza
dan sangka yang tak sudah
kilauan kaca itu
tetap jua menjadi junjungan.


Kini, sedar pada yang nyata
ku memilih melepaskan setia
ku memilih untuk memilih
menjadi cahaya yang menerangi
dan tidak sesekali menjadi dian
berkorban dan terkorban
hilangnya tidak berbekas.


create by akutahu2406.blogspot.com

No comments: